۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۹۵۸۹۹
کوهکن در گفت وگو با رسا:

اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند | دولت بیش از این معطل اروپا نماند

اروپا و آمریکا دو روی یک سکه هستند | دولت بیش از این معطل اروپا نماند
نماینده مجلس با بیان اینکه دولت نباید بیش از این معطل اروپا بماند، تأکید کرد: مسؤولان با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کنند و منتظر خارج نباشند.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تجربه برجام و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به غربی ها گفت: امروز همه مردم کشور به این باور رسیده اند که غربی ها با یکدیگر تفاوتی ندارند.

وی با تأکید بر اینکه اروپاییان و آمریکایی ها دو روی یک سکه هستند، اظهار داشت: اروپاییان ابتدا با یک ژست همراه با دیپلماسی، کار آمریکا مبنی بر خروج از برجام را تقبیح کرده و آروز داشتند ایران در این معاهده باقی بماند؛ آن ها نقشه داشتند که با خروج آمریکا از برجام ایران را در این معاهده نگه دارند و بگویند اروپا به تعهدات برجامی خود عمل می کند، اما پس از گذشت ماه ها و وقت کشی های بسیار مشخص کردند که ادامه دهنده مسیر آمریکا هستند.

کوهکن با بیان اینکه وقت کشی های اروپا در حالی که زمان در اقتصاد حرف اول را می زند ضررهای بسیاری بر اقتصاد کشورمان وارد کرد، ابراز داشت: مشروط ساختن عمل به تعهدات برجامی به عمل کردن ایران به تعدات برجام ورود به FATF ننگی بر پیشانی اروپا است، زیرا اروپا از شجاعت کافی برخوردار نبوده و تنها تظاهر به ماندن در برجام کرد و عملاً چیزی را می خواهند که آمریکایی ها می خواهند و راهی را می روند که آمریکایی ها رفتند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه FATF یک معاهده میان چند کشور بوده و ورود به آن اختیاری است، پس منوط کردن ارسال مواد غذایی و عمل به تعهدات برجام از سوی اروپا کار بسیار نادرستی است؛ همه این رفتارهایی که از سوی اروپا مشاهده می کنیم بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرمودند «منتظر اروپایی ها نباشید» مهر تأیید می زند.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به عدم اعتماد به غرب تأکید دارند، به این معنا است که مسؤولان باید عزم خود را جزم کرده و به ظرفیت های داخلی و امکانات بالقوه و بالفعل کشور توجه و تکیه کنند و با مدیریت جهادی ساختارهای اقتصادی را اصلاح کرده و بر ریل اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

کوهکن با تأکید بر اینکه دولت نباید بیش از این معطل اروپا بماند، افزود: امروز ما باید با همه ظرفیت و توان داخلی خود وارد کارزار اقتصادی شده و پاسخ محکم و دندان شکنی به اروپایی ها بدهیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این که ما باید با استفاده از قدرت و نفوذ منطقه ای خود مشکلات اقتصادی کشور را حل کنیم، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی به اندازه کافی از خود در ارتباط با معاهدات غربی و کانال مالی اروپا همراهی، صبوری و خویشتن داری نشان داده، بنابراین امروز مسؤولان باید از این موارد صرف نظر کرده و همه ظرفیت خود را در خدمت بالابردن سرعت تلاش و فعالیت بر روی ریل اقتصاد مقاومتی قرار دهند./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
حسین ثالث موید
ارسال نظرات